خوردن انجیر خشک برادران حسینی موجب آفت دهان زنان میانسال می شود

انجیر خشک نوعی میوه خشک است که بر روی درخت انجیر رشد می کند و از نظر علمی به عنوان Ficus carica شناخته می شود.

انجیر خشک برادران حسینی را می توان در طول سال نگهداری کرد. آنها همچنین در بسیاری از نقاط جهان به راحتی در دسترس هستند و ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به انجیر تازه دارند. این میوه خاور میانه است اما اکنون به طور گسترده به سایر نقاط جهان صادر می شود.

انجیر خشک حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی از جمله مقادیر قابل توجهی پروتئین، کربوهیدرات، کلسیم، ویتامین K، پتاسیم، آهن و منیزیم است.

از نظر فیبر غذایی، انجیر خشک دارای محتوای بالاتری نسبت به سایر میوه ها است. یک فنجان انجیر خشک حاوی کمتر از 200 کالری و بدون چربی است.

این میوه خشک همچنین آنتی اکسیدان ها و چندین ماده فعال را برای تقویت سلامت شما تقویت می کند. همچنین حاوی مقادیر کمی اسیدهای چرب امگا 6، اسید گلوتامیک و اسید لینولئیک است.

انجیر

فواید اصلی انجیر خشک برای سلامتی شامل توانایی آن در تقویت استخوان ها، کاهش فشار خون، بهبود هضم، کمک به کاهش وزن و تنظیم علائم دیابت و غیره است.

خواص انجیر خشک در مراقبت از پوست: با داشتن ویتامین E، ویتامین C و کلسیم کافی، این میوه خشک می تواند پوست شما را تقویت کند.

این ترکیبات فعال می توانند به عنوان آنتی اکسیدان برای حذف رادیکال های آزاد و جلوگیری از استرس اکسیداتیو که منجر به چین و چروک، لکه های پیری و سایر لک ها می شود، عمل کنند. همچنین می تواند خاصیت ارتجاعی پوست شما را بهبود بخشد تا شما را جوان تر نشان دهد.

خواص انجیر خشک در تراکم استخوان: مواد معدنی مختلفی در این میوه خشک وجود دارد که می تواند خبر خوبی برای کسانی باشد که به دنبال محافظت از تراکم استخوان هستند.

با افزایش سن، بدن شما مواد معدنی را از استخوان های شما بیرون می کشد، مفاصل شما را ضعیف می کند و خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد. میوه هایی مانند این می توانند این روند را کاهش دهند.

فشار خون: این میوه خشک برای کاهش فشار خون با مقادیر زیادی پتاسیم بسیار عالی است. پتاسیم یک گشادکننده عروق است که به این معنی است که می تواند فشار روی رگ های خونی و شریان های شما را کاهش دهد.

بنابراین سیستم قلبی عروقی شما از شما در برابر حملات قلبی، سکته مغزی و تصلب شرایین محافظت می کند، در حالی که خطر ابتلا به تصلب شرایین را افزایش می دهد. بیماری عروق کرونر نیز بیماری قلبی را کاهش می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.