فرش دستباف 6 متری بیجاری که خاصیت ضد موریانه ای دارد

تولید فرش دستباف 6 متری بیجار بر اساس استفاده از مواد طبیعی در بالاترین رده و مهارت بافندگان با دست است. برای ایجاد پایه از پنبه استفاده می شود، در حالی که زمینه و قسمت زینتی از پشم، ابریشم یا ترکیبی از این مواد بافته می شود.

تکنیک بافت: در ایران با استفاده از گره های متقارن ترکی و نامتقارن فارسی بافته می شوند. محصولات با چگالی گره ای بالا، ترسیم دقیق الگوها، مقاومت در برابر سایش خوب مشخص می شوند.

زینت و رنگ: روی بوم ها اغلب الگوهای پیچیده گل، رنگ های غنی، مدال های مرکزی وجود دارد. تزیینات هندسی کمتر رایج است و عمدتاً مشخصه گلیم های بدون پرز و سماق است.

در شرق از قدیم الایام فرش را به صفات بهشت ​​نسبت می دادند. بنابراین، حتی یک خانه محترم بدون فرش تصور نمی شد، علاوه بر این، معیار ثروت یک شخص تعداد فرش هایی بود که خانه خود را با آنها تزئین می کرد.

فرش

فقط شرم و مخالفت همسایه ها شایسته خانواده ای بود که نمی توانستند در خانه خودشان حداقل یک فرش روی زمین بگذارند. بنابراین تاریخ فرش ایرانی بسیار کهن و آموزنده است.

از زمان های قدیم، هنر قالی بافی یک ارزش خانوادگی مهم بوده است که با دقت از نسل های قدیمی به نسل های جوان منتقل شده است.

فرش‌های ایرانی باستان درست در خانه ساخته می‌شد و برای استفاده خانگی یا هدیه در نظر گرفته می‌شد. اما از قرن سوم پس از میلاد کارگاه هایی در ایران پدیدار شد که در آن صنعتگران شروع به بافتن قالی برای فروش کردند. در واقع مطالعه تاریخ فرش ایرانی، مطالعه توسعه تمدن بزرگ باستانی ایرانیان خواهد بود.

تعدادی از مورخان معتقدند که فرش توسط عشایری که از آسیای مرکزی مهاجرت می کردند اختراع شده است. برای یک عشایر، فرش به عنوان یک کالای ضروری خانه خدمت می کرد، زیرا آن را از رطوبت و سرما محافظت می کرد، می توانستند ورودی چادر را آویزان کنند، آن را روی زمین بیندازند.

به تدریج خطوط و نقوش محصولات جالب تر، پیچیده تر و ظریف تر شد و فرش از یک کالای معمولی خانگی به کالایی لوکس تبدیل شد که صاحبان آن در پی تبدیل شدن به قشر بالای جامعه آن زمان بودند. پرشیا که زیاد نگران گرانی فرش ایرانی نبودند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.