کشف اولین نقره در دهه 1900 تحولات زیادی برای اون دهه داشت

نقره از دوران ماقبل تاریخ مورد استفاده بوده است. ما نمی دانیم چه کسی آن را کشف کرده است، اگرچه این کشف تقریباً به طور قطع از نقره بومی بوده است در این میان نگاهی به نقاشی با رنگ روغن داشته باشیم.

قطعات فلز نقره بومی را می توان در مواد معدنی و گاهی در رودخانه ها یافت. اما نادر هستند علیرغم نادر بودن نقره بومی، قطعات بسیار بزرگی از آن یافت شده است، مانند نمونه هایی که در اوایل دهه 1900 در شمال انتاریو، کانادا به عنوان “تکه های نقره بومی به بزرگی درب اجاق گاز و گلوله های توپ” توصیف شده است.

نقره جایگاه ویژه ای در تاریخ عناصر دارد زیرا یکی از پنج فلز اولیه کشف شده و استفاده شده توسط انسان است. بقیه طلا، مس، سرب و آهن بودند در این میان نگاهی به نقره فروشی اصفهان داشته باشیم.

اشیای نقره ای مربوط به قبل از 4000 سال قبل از میلاد در یونان و کمی بعد در آناتولی (در ترکیه امروزی) یافت شده است. مصنوعات نقره ای در شهر سومریان کیش پیدا شده است که قدمت آنها به 3000 سال قبل از میلاد می رسد.

نقره و سرب اغلب با هم در طبیعت ظاهر می شوند، به عنوان مثال در معدنی گالن که عمدتاً سولفید سرب است. گالینا در واقع فلزی به نظر می رسد (تصویر را ببینید) و چشم افرادی را که به دنبال فلز هستند جلب می کرد.

اشیای نقره ای یافت شده در یونان، ترکیه و کیش از نقره ساخته شده بود که از سنگ معدن های حاوی سرب مانند گالن تصفیه شده بود. (انسانها برای مدت طولانی شیمیدانان موفقی بوده اند.)

ابتدا سنگ معدن در شرایط احیایی ذوب شد تا مخلوطی از نقره و سرب بدست آید. سپس فلزات از طریق کاپولاسیون عبور کردند: فلزات تا حدود 1000 درجه سانتیگراد در جریان قوی هوا گرم شدند. در این شرایط سرب با اکسیژن واکنش می دهد و اکسید سرب را تشکیل می دهد و فلز نقره مایع را در بالا می گذارد در این میان نگاهی به نگهداری زیتون برای مدت طولانی داشته باشیم.

نام ما برای عنصر از آنگلوساکسون نقره، “seolfor” گرفته شده است، که خود از “silabar” آلمانی باستان آمده است.

نماد شیمیایی نقره، Ag، مخفف کلمه لاتین نقره، “argentum” است. کلمه لاتین از argunas، یک کلمه سانسکریت به معنای درخشش گرفته شده است.

ارتباط تاریخی بین نقره و پول هنوز در برخی از زبان ها یافت می شود. کلمه فرانسوی نقره argent است و همین کلمه برای پول به کار می رود. رومی ها از کلمه “argentarius” به معنای بانکدار (تاجر نقره) استفاده می کردند در این میان نگاهی به نگهداری طلا در فویل آلومینیوم داشته باشیم.

  • منابع:
  1. Discovery of Silver
  • تبلیغات:
  1. تهیه پوشاک مناسب در بازار
  2. علائم خرابی رادیاتور چست
  3. آیا جیوه برای موارد بهداشتی استفاده می شود
  4. آیا برای جیوه جایگزینی هم وجود دارد