پودینگ شکلاتی جای هیولای شیرینی را گرفت

همانطور که به سمت تعطیلات آخر هفته عید پاک می رویم و بدون شک مصرف بیش از حد همه چیز شکلات، با HMRI و متخصص تغذیه مولکولی دانشگاه نیوکاسل، دکتر اما بکت، صحبت کردیم تا حقیقت را در مورد اینکه آیا شکلات واقعا برای شما خوب است یا بد؟

در حالی که همه ما می‌خواهیم انتخاب‌های غذایی خود را توجیه کنیم، متأسفم که می‌گویم این یکی از آن قطعات نخواهد بود – اما اگر می‌خواهید از میزان احساس گناه که اغلب با شکلات عید پاک شما می‌آید، به خواندن ادامه دهید.

تحقیقات زیادی در مورد پودینگ شکلاتی وجود دارد!

و برخی از مطالعات نشان می دهد مواردی مانند افرادی که شکلات بیشتری می خورند، بیماری قلبی کمتری دارند، عمر طولانی تری دارند یا حتی ممکن است جوایز نوبل بیشتری دریافت کنند!

اما این مطالعات نمی تواند نشان دهد که شکلات علت آن است. به احتمال زیاد مصرف منظم شکلات نشانگر ثروت و تندرستی است.

اما عمدتاً اینها مطالعاتی هستند که در مورد خوردن خود شکلات نیستند، بلکه در مورد دوزهای بالای ترکیبات موجود در شکلات هستند.

مانند تئوبرومین – این ترکیب نشان داده است که فشار خون را کاهش می دهد، اما حتی اگر شکلات تلخ می خورید، برای دریافت دوز فعال باید حدود 100 گرم شکلات بخورید – این مقدار شکلات زیادی است و قند، چربی و کالری آن. احتمالاً بر هر یک از مزایای تئوبرومین یا سایر ترکیبات بالقوه مفید مانند آنتی اکسیدان ها بیشتر است.

شکلات می‌تواند سرشار از قند، کالری و چربی‌های اشباع شده باشد که مصرف بیش از حد آنها می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی را افزایش دهد. اما، مگر اینکه به شکلات حساسیت داشته باشید، یا از آن متنفر باشید، هیچ دلیلی برای اجتناب از آن وجود ندارد.

در یک رژیم غذایی متعادل سالم هیچ چیز از روی میز خارج نمی شود. برای تغذیه سالم، توصیه می‌شود که بیشتر غذاهای کامل تازه از گروه‌های غذایی اصلی بخوریم، اما این بدان معنا نیست که باید از سایر غذاها کاملاً پرهیز کنیم.

غذا فقط سوخت نیست غذا بخشی از شادی، جشن ها و فرهنگ ماست. لازم نیست هر انتخاب غذایی برای تغذیه حداکثر و بهینه شود، غذا بسیار پیچیده تر از آن است.

حدود 25 گرم شکلات یا 4 مربع در یک بلوک استاندارد یک وعده است – توصیه‌ها برای محدود کردن وعده‌های غذایی شما بستگی به این دارد که چه چیز دیگری می‌خورید، چقدر از نظر بدنی فعال هستید و اهداف شما چیست.

اگر با شکلات های عید پاک می خورید و نگران معبد بودن بدن خود هستید، به یاد داشته باشید که اگر یک روز از آن مراقبت نکنید، معبد خراب نمی شود.

الگوهای منظم غذا خوردن ما بیشتر از جشن های جشن ما اهمیت دارد.

پس چرا ما آنقدر مشتاقیم باور کنیم که شکلات یک غذای سالم است؟

ما دوست داریم فکر کنیم در تصمیم گیری عاقل و منطقی هستیم اما در واقع همه ما تعصب داریم. تعصب خوش بینی به این معنی است که ما شانس اتفاقات خوب را بیش از حد تخمین می زنیم و خطرات چیزهای بد را دست کم می گیریم.

تایید و سوگیری حمایت از انتخاب به این معنی است که ما بیشتر احتمال دارد اطلاعاتی را پیدا کنیم و به خاطر بسپاریم که با آنچه قبلاً انجام می دهیم یا می خواهیم انجام دهیم مطابقت دارد. همه این کار را می کنند.

مشاغل زیادی در زمینه علوم تغذیه وجود دارد، اما پلیس غذا یکی از آنها نیست. شاید گزینه‌های دیگر، مانند موس شکلاتی یا شکلات تلخ با کیفیت‌تر، بتواند به شما این جذابیت شکلاتی بدهد. اما اینها همیشه شادی، جشن و نیازهای فرهنگی ما را برآورده نمی کنند.

پس از شکلات عید پاک خود لذت ببرید.

اما اگر فکر می کنید که بیش از حد شکلات (یا هر چیز دیگری) اغلب زیاد می خورید، بهترین کار این است که به یک متخصص تغذیه معتبر مراجعه کنید تا توصیه هایی را دریافت کنید که برای شما، رژیم غذایی و ترجیحات شما مفید است.

  • منابع:
  1. Is chocolate good or bad for you?