پختن غذا روی سرامیک کف 100 * 100 مرجان توسط سلنا گومز در برنامه آشپزی

انواع سرامیک ها نظیر سرامیک کف 100 * 100 مرجان با توجه به کاربرد و منشأ متفاوت هستند، زیرا به شکل های مختلف شکل می گیرند و با چندین لایه محافظ و عایق پوشانده می شوند تا بهترین نوع سرامیک را تولید کنند و عمدتاً به دو نوع تقسیم می شوند که طبقه بندی بر اساس آن است.

سرامیک کم جذب آب

در مواردی که این نوع در صورتی که محل مستقیماً در معرض رطوبت و عوامل جوی قرار گیرد مناسب تلقی می شود، زیرا با منافذ بسته و تراکم بالا مشخص می شود که فرآیند چسباندن آن را بر روی دیوارها تسهیل می کند و آن را برای کاشی کاری در حمام ها مناسب می کند.

دیوارها یا آشپزخانه ها به عنوان مناطقی که در معرض رطوبت و عوامل مرتبط هستند.

سرامیک با جذب بالا

ویژگی اصلی این نوع، توانایی بالای آن در عایق کاری و جذب صدا است، بنابراین اغلب در اتاق خواب، راهروها یا اتاق نشیمن برای حفظ آرامش استفاده می شود و منافذ آن تا حدودی باز است که باعث سهولت جذب آب و تراکم بدنه آن نسبت به سرامیک های کم جذب می شود و معمولا در کف ها استفاده می شود.

معیارهای انتخاب بهترین انواع سرامیک

چسباندن سرامیک با استفاده از چسب تخصصی، زیرا افزایش زبری سطح چسبانده شده باعث افزایش انسجام می شود.

هنگام انتخاب سرامیک برای خانه خود، ممکن است تجربه کافی برای شناخت بهترین انواع سرامیک متناسب با نیاز خود نداشته باشید.در اینجا چند نکته برای بررسی کیفیت انواع سرامیک انتخاب شده است:

سطح صاف، خلوص مواد استفاده شده و عاری از ناخالصی است.

ابعاد کاشی ها دقیق و دارای رنگ ثابت در کل دال بوده و در سرتاسر همگن هستند، با توجه به اینکه هیچ ترک یا خراش روی سطح وجود ندارد.

استحکام چسبندگی و زبری طرفی که برای چسباندن استفاده می شود، زیرا افزایش زبری به پایداری محصول در سطوح کمک می کند.