ناشتا خوردن خرما عسلی امکان ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد

خرما عسلی را می توان برای مقابله با سردرد و سردرد استفاده کرد، زیرا به دفع سموم از بدن به طور کلی کمک می کند و از شر سموم انباشته شده در کبد خلاص می شود.

روش:

4 یا 5 عدد خرما را چند ساعت در یک فنجان آب خیس کنید.

خرماهای خیس شده در آب را له کنید و دانه ها را جدا کنید.

دو بار در روز آب با تفاله خرما بنوشید.

بهبود سلامت قلب و عروق:

خرما همچنین به دلیل تجمع ضدچربی خود برای سلامت قلب و عروق خونی بسیار مفید است، زیرا حاوی درصد کمی سدیم و درصد بالایی از پتاسیم است که به تنظیم ضربان قلب و کنترل فشار خون کمک می کند و پتاسیم خطر سکته مغزی و بیماری های دیگر مربوط به قلب را کاهش می دهد.

 

علاوه بر این، حاوی منیزیم است که به عملکرد صحیح قلب کمک می کند و خطر سکته را کاهش می دهد و مصرف روزانه خرما خیس شده در آب خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش می دهد.

حفظ سیستم عصبی سالم:

بسیاری از ویتامین های گروه B موجود در خرما به تقویت سلامت و عملکرد سیستم عصبی کمک می کند و زمانی که سیستم عصبی سالم باشد به تمام قسمت های بدن کمک می کند تا به درستی و موثر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

همچنین محتوای پتاسیم موجود در خرما نیز وجود دارد و یکپارچگی سیستم عصبی را حفظ می کند و خواب و هوشیاری را در مغز بهبود می بخشد.

علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در خرما با رادیکال های آزاد مبارزه می کند که به نوبه خود عملکرد شناختی شما را افزایش می دهد و برای حفظ سلامت مغز و سیستم عصبی، باید روزانه چند دانه خرما بخورید.

رفع آرتروز:

خرما حاوی آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است که می تواند به کنترل درد و کاهش التهاب در مفاصل که یکی از علائم رایج آرتریت است کمک کند.