مواد شوینده فله ای که موجب مرگ مرد شد

مانند سایر محصولات تمیز کننده رایج، مواد شوینده فله ای می توانند مملو از مواد شیمیایی مرتبط با مشکلات سلامتی از اختلالات هورمونی تا سرطان باشند.

بسیاری دیگر اطلاعات کمی برای نشان دادن ایمنی خود دارند و تقریباً هیچ چیز در مورد تأثیراتی که ممکن است با مخلوط شدن مقادیر اندکی از صدها ماده شیمیایی در بدن ما داشته باشند، نمی توان دانست.

با وجود 80000 ماده شیمیایی صنعتی که در حال حاضر استفاده می شود و هر سال تعداد بیشتری از آنها وارد بازار می شوند، هر یک از ما کوکتل شیمیایی خاص خود را داریم که در رگ هایمان جریان دارد.

آزمایش خون بند ناف نوزادان نشان داده است که نوزادان زندگی را با بیش از دویست ماده شیمیایی مصنوعی که در سیستم آنها وجود دارد آغاز می کنند.

برخی از مواد شیمیایی رایج مورد استفاده در محصولات لباسشویی شامل فتالات های مختل کننده هورمون و مواد سرطان زای احتمالی مانند 1،4-دیوکسان هستند.

نرم کننده های پارچه حاوی ترکیباتی به نام ترکیبات آمونیوم چهارتایی یا “کوات” هستند که آسم زا در نظر گرفته می شوند، موادی که باعث آسم می شوند. از آنجایی که کوات ها ضد باکتری هستند، ممکن است سویه های باکتری مقاوم به دارو را نیز ترویج کنند.

بیشتر لکه‌برها از برخی مواد شیمیایی بسیار قوی برای از بین بردن لکه‌های توت، شراب و کثیفی استفاده می‌کنند. برخی از این مواد با مشکلات تنفسی و سمیت تولید مثلی و رشدی مرتبط هستند.

تمام آن رایحه‌های مختلفی که سازندگان مواد شوینده استفاده می‌کنند چه «تازه»، «نسیم بهاری» یا «باران» – توسط صدها ماده شیمیایی با اطلاعات ایمنی کم یا بدون اطلاعات تولید می‌شوند. شرکت‌های شیمیایی «رایحه‌هایی» که استفاده می‌کنند اختصاصی هستند، بنابراین تقریباً غیرممکن است که بدانید در اکثر مواد شوینده شما چه چیزی وجود دارد.

روشن کننده های شیمیایی نیز حاوی مجموعه ای از مواد شیمیایی هستند که برای سلامت انسان مضر هستند. این محصولات ممکن است بقایایی از خود باقی بگذارند که برای حیوان خانگی شما خطرناک است.

من شخصاً ترجیح می‌دهم خانواده‌ام را از آزمایش علمی گسترده‌ای که بر روی عموم مردم بی‌خبر انجام می‌شود، کنار بگذارم. خوشبختانه، جایگزین‌های مطمئن‌تری وجود دارد که هنوز لباس‌های شما را تمیز می‌کنند.

از شوینده های غیر سمی گرفته تا محلول های تمیز کننده DIY، خارج کردن مواد شیمیایی خطرناک از اتاق لباسشویی شما کار سختی نیست.