قدرت مصرف دانه کدو

فصل پاییز دخترانه داغ در حال اوج گیری است و چه راهی بهتر از این که خودتان را در خوردن چیزهای سالم بگذرانید. بگذارید شما را با یکی از این مواد آشنا کنیم: تخمه کدو گوشتی.

نیاز به فانوس جک دارد، اما این بدان معنا نیست که وقتی با خوشبختی در حال کنده‌کاری هستید، باید داخل کدو تنبل را دور بریزید. جایگزین‌های استفاده از تخمه کدو دو آتیشه تقریباً بی‌پایان است، از تفت دادن دانه‌های سالم تا تهیه لاته کدو تنبل. ما دقیقاً می دانیم که با تمام انبارهای تخمه کدو تنبل خود چه کنیم زیرا هدر دادن آن واقعاً وحشتناک است.

در مورد دانه کدو تنبل چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. وقت آن است که حرکت کنید، دانه ها را بردارید و با اطلاعات شگفت انگیزی که برای شما آماده کرده ایم شروع به آشپزی کنید.

دانه کدو تنبل چیست؟

میوه کدو حاوی دانه های خوراکی به نام دانه کدو تنبل است. این دانه های سفید و مسطح به عنوان “نیروگاه تغذیه” توصیف می شوند. آنها شکل بیضی دارند و هنگامی که پوشش سفید بیرونی برداشته می شود، دانه های مایل به سبز روشن ظاهر می شوند. طعم آنها آجیلی و شیرین است. دانه‌های کدو تنبل اغلب به‌عنوان «پپیتاس» شناخته می‌شوند که در زبان اسپانیایی به معنای «دانه کوچک کدو» است. دانه های کدو تنبل یک مشت قوی در بدن کوچکی دارند.

تخمه کدو درشت خوراکی است و معمولا قبل از خوردن بو داده می شود. آنها اغلب در غذاهای مکزیکی استفاده می شوند و مردم اغلب آنها را به عنوان میان وعده های سالم مصرف می کنند. دانه های کدو تنبل علیرغم اندازه کوچکشان بسیار مغذی هستند. شما می توانید مقدار قابل توجهی غذای سالم، منیزیم و روی را با خوردن تعداد کمی از آنها دریافت کنید.

کدو تنبل به طور کلی دارای مواد مغذی فوق العاده و کم کالری است. همچنین تطبیق پذیرتر از آن چیزی است که تصور می کنید. با آن می توان هم غذاهای شور و هم شیرینی تهیه کرد. انواع کدو حلوایی زمستانی که به کدو تنبل معروف هستند از خانواده گیاهان مشابه خربزه و خیار هستند. از آنجایی که حاوی دانه است، از نظر فنی یک میوه است. اما از نظر تغذیه ای به یک سبزی نزدیکتر است. بجز دانه‌های عاج‌رنگ که با پوست رشته‌ای پوشیده شده‌اند، در داخل توخالی هستند.

دانه کدو تنبل

فواید تخمه کدو تنبل

دانه های کدو تنبل حاوی دو ماده مغذی مهم هستند – منگنز و ویتامین K که گفته می شود برای بهبود زخم ها حیاتی هستند. آنها همچنین شامل روی هستند، یک ماده معدنی که از توانایی سیستم ایمنی برای مبارزه با ویروس ها و باکتری ها پشتیبانی می کند. علاوه بر این، منبع فوق العاده ای از فسفر در دانه های کدو حلوایی وجود دارد.

دانه های کدو تنبل منبع خوبی از چربی های سالم برای قلب و استخوان، منیزیم و سایر مواد مغذی هستند. علاوه بر این، آنها حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده و آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن و سلنیوم هستند. آنها همچنین حاوی مقدار قابل توجهی آهن هستند. مقدار آهن موجود در یک فنجان دانه کدو تنبل، 9.52 میلی گرم (میلی گرم)، جزء اصلی نیاز روزانه توصیه شده (RDA) برای زنان قبل از یائسگی، 18 میلی گرم، و برای مردان و زنان یائسه، 8 میلی گرم است. بعلاوه، دانه کدو تنبل روی، فسفر، منگنز، پروتئین و فیبر را تامین می کند.

1. سرشار از مواد مغذی ضروری

آهن، روی، منیزیم، آنتی اکسیدان ها و بسیاری از مواد معدنی دیگر در دانه کدو تنبل به وفور یافت می شود. حدود 151 کالری در هر اونس (28 گرم) گنجانده شده است.

2. محتوای آنتی اکسیدانی بالا

آنتی اکسیدان های موجود در دانه کدو تنبل ممکن است به مبارزه با بیماری ها و کاهش التهاب کمک کند.

3. کاهش خطر سرطان

بر اساس برخی داده ها، دانه کدو تنبل ممکن است به پیشگیری از برخی سرطان ها کمک کند.

4. افزایش سلامت مثانه و پروستات

دانه کدو تنبل ممکن است به علائم مثانه بیش فعال و بزرگ شدن خوش خیم پروستات کمک کند.

5. غنی از منیزیم

منیزیم در دانه کدو تنبل به وفور یافت می شود. منیزیم مسئول فشار خون سالم، قند خون، قلب و سلامت استخوان است.

6. بهبود سلامت قلب

مواد مغذی دانه کدو تنبل ممکن است با کاهش فشار خون و افزایش کلسترول خوب به حفظ یک قلب سالم کمک کند.

7. سطح قند خون کاهش می یابد

گفته می شود افرادی که با دیابت نوع 2 سر و کار دارند و دانه کدو تنبل مصرف می کنند، کاهش سطح قند خون را تجربه می کنند. با این حال، مطالعه بیشتر مورد نیاز است.

8. فراوانی فیبر

یک منبع فوق العاده فیبر، دانه های کامل کدو تنبل است. تعدادی از مزایای سلامتی مانند کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت و چاقی نتیجه غذاهای غنی از فیبر است.

9. کیفیت اسپرم را افزایش می دهد

غلظت بالای روی دانه کدو تنبل ممکن است به افزایش باروری و کیفیت اسپرم مردان کمک کند.

10. خواب را تقویت می کند

تریپتوفان، روی و منیزیم همگی مواد مغذی موجود در دانه کدو تنبل هستند که به خواب آرام کمک می کنند.

دانه های کدو تنبل چه غذایی را تامین می کنند؟

دانه های کدو تنبل و مواد مغذی دست به دست هم می دهند زیرا آنتی اکسیدان های قوی در هنگام مصرف فراهم می کنند. خوردن آنها ممکن است به پیشگیری از مشکلات متعدد سلامتی و همچنین رفع کمبودهای غذایی کمک کند. تخمه کدو پوست نازک همراه با مراقبت از کنترل قند خون، سلامت قلب و کیفیت خواب، باروری را افزایش می دهد.

  • منابع:
  1. The Power Packed Goodness Of Consuming Pumpkin Seeds
  • تبلیغات:
  1. برنامه موقت ایالات متحده برای روپوش
  2. محافظ روبالشی هتل پیشرفته
  3. فردی که با فروش کلیه خود توانست پولدار شود!
  4. پکیج و رادیاتورهای ترکیبی الکتریکی EHC