رمال شیادی که با استفاده از سیم خاردار در تبریز کسب در آمد می کرد!

سیم خاردار در حفاظت از حقوق برد در غرب ایالات متحده مهم بود اگرچه برخی از دامداران در روزنامه‌ها اعلامیه‌هایی را در مورد ادعای زمین‌ها منتشر می‌کردند و برای کمک به اجرای مطالبات خود به انجمن‌های سهام‌داران پیوستند، دام‌ها همچنان از مرزهای محدوده عبور می‌کردند.

حصارهای سیمی صاف انبار را به خوبی نگه نمی دارند و رشد و نگهداری پرچین ها دشوار بود.

معرفی سیم خاردار در تبریز برای غرب در دهه 1870 به طور چشمگیری هزینه محصور کردن زمین را کاهش داد.

سیم خاردار زنگ زده در یک رول یکی از طرفداران مخترع جوزف گلیدن نوشت:

جایی نمی‌گیرد، خاک را خالی نمی‌کند، پوشش گیاهی را پوشش نمی‌دهد، در برابر بادهای تند مقاوم است، برف نمی‌بارد، و هم بادوام و هم ارزان است.

سیم
سیم خاردار به عنوان منبع اصلی درگیری با حادثه موسوم به “بیگ مرگ” در دهه 1880 ظاهر شد.

این به دلیل مهاجرت غریزی گاوها به دور از شرایط کولاک دشت های شمالی به دشت های گرمتر و فراوان جنوبی رخ داد، اما در اوایل دهه 1880 این منطقه قبلاً تقسیم شده بود و توسط دامداران ادعا می شد.

دامداران در محل، به‌ویژه در تگزاس پانهندل، می‌دانستند که دارایی‌هایشان نمی‌تواند از چرای دام‌های اضافی پشتیبانی کند، بنابراین تنها راه جایگزین این بود که مهاجرت را با حصارهای سیم خاردار مسدود کنند.

بسیاری از گله ها در زمستان 1885 از بین رفتند و برخی از آنها سه چهارم حیوانات را از دست دادند زیرا نتوانستند راهی برای دور زدن حصار پیدا کنند.

بعدها دیگر گاوداران کوچکتر، به ویژه در مرکز تگزاس، با بسته شدن محدوده باز مخالفت کردند و شروع به بریدن حصارها کردند تا گاوها بتوانند از آنجا برای یافتن زمین چرا عبور کنند.

در این منطقه انتقالی بین مناطق کشاورزی به سمت جنوب و مرتع در شمال، درگیری رخ داد و نیروهای ناظر به صحنه پیوستند و باعث هرج و مرج و حتی مرگ شدند.

جنگ‌های برش حصار با تصویب قانونی در تگزاس در سال 1884 پایان یافت که بریدن حصار را جرم می‌دانست.

دولت های دیگر به دنبال آن، هر چند درگیری ها در سال های اولیه قرن 20 رخ داد یک قانون فدرال در سال 1885 قرار دادن چنین حصارهایی را در سراسر مالکیت عمومی ممنوع کرد.

مورخان از سیم خاردار به عنوان اختراعی یاد می کنند که غرب را رام کرد گله داری تعداد زیادی از گاوها در محدوده باز به نیروی انسانی قابل توجهی برای صید ولگرد نیاز داشت.

سیم خاردار روشی ارزان برای کنترل حرکت گاوها ارائه کرد. در آغاز قرن بیستم، تعداد زیادی کابوی وجود داشت.