راهکارهای حرفه ای برای شستن ظروف لکه دار تنها با استفاده از مایع ظرفشویی جام 4 لیتری

در جاهایی که قرار است ظروف بین افراد زیادی تقسیم شود، مانند رستوران ها، برای جلوگیری از انتشار میکروارگانیسم ها، ضدعفونی کردن نیاز و مطلوب است.

اکثر رستوران ها سینک های سه محفظه ای دارند بسته به قوانین کشور یا ایالت و از سیستم سه سینک شستشو، نصب و ضدعفونی ظروف کثیف استفاده می کنند و معمولا سعی می کنند تا مایع ظرفشویی جام 4 لیتری برای شست و شوی خود استفاده نمایند.

محفظه اول حاوی ترکیبی از آب گرم و صابون یا مواد شوینده است آب در اولین محفظه اصول بین 95 تا 120 درجه فارنهایت 35 تا 49 درجه سانتیگراد باشد طبق کدهای بهداشتی قابل اجرا است.

مایع

اکثر موسسات یک ماشین ظرفشویی دارند که ظروف را با یک محیط نهایی در آب بسیار داغ یا محلول ضدعفونی کننده شیمیایی مانند محلول سفید کننده رقیق (50-100 قسمت در میلیون کلر، حدود 2 میلی لیتر سفید کننده 5٪ در هر آب) ضدعفونی می کند.

تقریباً یک درب سفید کننده در هر گالن آب). ظروف روی سینی های بزرگ قرار می گیرند و از طریق دستگاه روی غلتک ها تغذیه می شوند.

ماشین های ظرفشویی معمولاً بیش از 145 درجه سانتیگراد (63 درجه سانتیگراد) است و همه میکروب ها را از بین می برد، در حالی که دمای آن دمای 104 درجه فارنهایت (40 درجه سانتیگراد) می رسد.

در شرایط سازگار با محیط زیست نیست، استفاده از سفید کننده برای بهداشت زمانی که گروه های بزرگ درگیر بسیار مهم هستند: به طور کامل تبخیر می شود ارزان است و اکثر میکروب ها را از بین می برد.

کابینت‌ها، یخچال‌ها، کانترها و هر چیز دیگری که توسط افراد در یک گروه لمس می‌شود، باید پس از شستن با آب مایع ظرفشویی و محیط در آب بزرگ، به‌طور دوره‌ای باول سفیدکننده رقیق پاشی یا اسپری محل شوند.

با این، سفید در باقی مانده های آلی کننده نیست، بنابراین مقداری از باقی مانده غذا می تواند زنده بماند، به عنوان مثال، سالمونلا کافی باشد. اسکراب به دنبال خیساندن در سفید کننده در کاهش مصرف سالمونلا است، اما حتی این روش نیز سالمونلا را از بین نمی برد.

در دستی، برس های پلاستیکی با پرزهای نایلونی به پارچه های اطراف یا اسفنج ها می دهند که می توانند میکروارگانیسم ها را پخش کنند.
استفاده از مایع ظرفشویی یا ضدعفونی کننده در شستن با دست در مراکز غذایی عمومی اجباری است.