جیوه چه خاصیتی دارد

قرار گرفتن در معرض جیوه انسان در درجه اول از طریق استنشاق بخار جیوه عنصری از طریق قرار گرفتن در معرض آمالگام شغلی یا دندانی یا مصرف جیوه ترکیب شده با بخش های آلی (متیل، دی متیل یا اتیل جیوه)، عمدتاً از محصولات دریایی است (Babic، 2014). در این میان نگاهی به جیوه در تلویزیون توشیبا داشته باشیم.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (Ajiboye et al., 2020)، بیشتر قرار گرفتن انسان در معرض جیوه فلزی ناشی از آزاد شدن بخار جیوه از پر کردن آمالگام به میزان 2-28 میکروگرم در روز در هر طرف است که حدود 80 درصد از این میزان است. جذب شد (Cariccio و همکاران، 2019).

منبع کمتر رایج بخار جیوه، جیوه ریخته شده است، مواجهه حاد شدید با بخار جیوه به دلیل درمان خلاء جیوه ریخته شده، در نهایت باعث ایجاد پورپورای ترومبوسیتوپنیک ایدیوپاتیک در انسان می شود (کائو و همکاران، 2015). در این میان نگاهی به لباس مجلسی کوتاه داشته باشیم.

متیل جیوه و دی متیل جیوه (ارگان جیوه) معمولاً از منابع بیولوژیکی، عمدتاً ماهی های آب شیرین یا آب شور، به دست می آیند. تنها منابع قرار گرفتن انسان در معرض متیل جیوه ماهی های غذایی و پستانداران دریایی هستند (Schwartz et al., 1992). متیل جیوه در محیط زیست از طریق بیومتیلاسیون جیوه معدنی در رسوبات آبزی تولید می شود.

در نتیجه آلودگی جیوه، بیش از 3000 دریاچه در ایالات متحده به روی ماهیگیری بسته شده اند و بسیاری از ماهیان دریایی نیز با غلظت نسبتاً بالایی از جیوه آلوده شده اند (Genchi et al., 2020). در این میان نگاهی به اراد برندینگ داشته باشیم.

موارد مسمومیت شدید و حتی مرگبار با متیل جیوه به انگلستان در دهه 1860 برمی گردد، حوادث عراق در سال های 1971 و 1972 باعث کشته شدن صدها نفر و ایجاد هزاران حادثه جدی مسمومیت و تخلیه صنعتی متیل جیوه در خلیج میناماتا و رودخانه آگانا در ژاپن شد. منجر به تجمع مواد سمی در ماهی شد (جکسون، 2018).

در منطقه خلیج میناماتا، نوزادان شروع به ابتلا به بیماری‌های جدی شبیه به فلج مغزی کرده‌اند و جنین‌ها نسبت به بزرگسالان حساس‌تر به متیل جیوه هستند. در این میان نگاهی به برای چاق شدن کودک 7 ساله داشته باشیم.

  • منابع:
  1. Mercury and Mercury-Containing Preparations: History of Use, Clinical Applications, Pharmacology, Toxicology, and Pharmacokinetics in Traditional Chinese Medicine
  • تبلیغات:
  1. پارچه کتان دارای تاریخچه غنی است
  2. همه آنچه باید در مورد گل یاس بدانید
  3. فروشنده انواع آب انار ارگانیک
  4. قیمت روز جوجه شترمرغ در اصفهان