بررسی علت استفاده دانشمندان از دفتر ۱۰۰ برگ فنری برای ثبت یاداشتهای روزانه!

چرا بسیاری از دانشمندان در این روزگار هنوز داده ها را در دفترچه های کاغذی ثبت می کنند؟ پاسخ این است که اگرچه فناوری در تمام جنبه‌های زندگی ما نفوذ می‌کند و اغلب در سیستم‌های مدیریت آزمایشگاهی گنجانده می‌شود، چندین مزیت درک شده برای تکیه بر دفتر ۱۰۰ برگ فنری  کاغذی آزمایشگاهی وجود دارد.

کاغذ را می توان به راحتی برای یادداشت کردن یادداشت ها یا ترسیم نمودارهای علمی مورد استفاده قرار داد، که نوعی انعطاف پذیری مورد نیاز آزمایش های پیچیده را فراهم می کند و اسناد را برای محققانی که زمان فشرده شده را ساده می کند. کاغذ همچنین بسیار ارزان است، به این معنی که حتی آزمایشگاه‌های دانشگاهی که برای سیستم‌های مدیریت آزمایشگاهی پیشرفته تلاش می‌کنند، می‌توانند تقریباً مقادیر نامحدودی از آن را خریداری کنند. و مهمتر از همه، هزینه کم کاغذ به این معنی است که ریختن مواد شیمیایی روی دفترچه کاغذی شما بسیار بی اهمیت و رایج است.

دفتر

خطرات استفاده از نوت بوک های کاغذی
اما از کاغذ برای ثبت اطلاعات استفاده علمی هزینه دارد. جستجو و اشتراک گذاری دفترچه یادداشت های کاغذی بسیار مشکل است – به خصوص اگر دست خط صاحب نوت بوک ناخوانا باشد. این معناست که در حالی که دانشمندی که به دنبال آن قدیمی خود می‌شود، ممکن است ساعت‌ها را با دفترچه‌های کاغذی تلف کند، دانش‌آموزی که به دنبال همکارهای قدیمی خود می‌گردند، احتمالاً در یافتن اطلاعات رمزگشایی ناکام خواهد بود. در عمل، این جعبه‌هایی از دفترچه‌های کاغذی قدیمی تبدیل می‌شوند که محتویات آنها عملاً غیرقابل استفاده است و قفسه‌های تنگ تمام آزمایشگاه‌های تأسیس شده را پوشانده است. از نوت بوک های کاغذی نیز به نسخه پشتیبان تهیه می شود و آتش سوزی های آزمایشگاهی یا حوادث مشابه می تواند به راحتی آنها و تمام اطلاعات موجود در آنها را از بین ببرد. آیا برخی از داده های موجود در نوت بوک های کاغذی به صورت دستی دیجیتالی می شوند، از دست دادن اطلاعات ارزشمندی که پتانسیل جلوگیری از تکراری زیاد را دارد.