با مصرف گردو در تهران از آسیب های آلودگی هوا در امان بمانید

ترکیب اسید آمینه گردو می تواند محتوای پروتئین یا نسبت پروتئین گردو و ترکیب اسید آمینه آن را منعکس کند. امتیاز PCA نشان می دهد که اکثر گونه های گردو در تهران با سایر استان ها متفاوت است.

اجزای همپوشانی گونه هایی بودند که از استان های دیگر معرفی شدند. ترکیبات اسید آمینه برای گردوهای هبی، شاندونگ و سیچوان مشابه بود. شانشی ویژگی های جغرافیایی و اقلیمی منحصر به فردی دارد. ترکیب اسیدهای آمینه در Shaanxi توزیع متفاوتی در امتیاز PCA نشان داد.

همراه با آنالیز بارگذاری PCA، اسیدهای آمینه اصلی آرژنین و لیزین در گردو به وفور یافت شد. گردو همچنین حاوی یک پیش ماده اکسید نیتریک است، یک گشادکننده عروق قوی که می تواند چسبندگی و تجمع پلاکت ها را مهار کند.

با توجه به نسبت لیزین به آرژنین کمتر در پروتئین های گیاهی، آرژنین از منابع گیاهی فراهمی زیستی بالایی دارد. گردوی یوننان دارای محتوای بالاتری از متیونین و پرولین است. اسیدهای آمینه باقی مانده روند مخالف را نشان می دهند، همانطور که در شکل نشان داده شده استتجزیه و تحلیل نقشه حرارتی برای ایجاد یک نمای کلی از مواد فعال در نمونه‌های گردو مورد آزمایش قرار گرفت.

خوشه‌بندی «اقلیدسی» برای تجزیه و تحلیل نتایج گردو از پنج استان برای درک بهتر تفاوت‌های منطقه‌ای بالقوه استفاده شد. اکثر گردوهای یوننان در تجزیه و تحلیل خوشه بندی شدند.

گردوهای هبی، شاندونگ، سیچوان و شانشی عمدتاً حاوی همان مواد بودند. تجزیه و تحلیل خوشه‌بندی 31 ماده فعال نشان داد که آمینو اسیدها به جز پرولین و متیونین که غنی‌تر از گردوی یوننان بودند، وجود دارد.

از نظر ماکروسکوپی، سطوح پایین‌تری از اسیدهای آمینه در گردوهای یوننان یافت شد که باعث می‌شود این گردو از پروتئین‌های خام کمتری غنی باشد. محتوای PFA، اسید لینولئیک، FA و اسید استئاریک نیز در گردوهای یوننان در مقایسه با گردوهای چهار استان دیگر کمتر بود، همانطور که در شکل 8 نشان داده شده است.

با این حال، گردو از یوننان از نظر فلاونوئیدها، ویتامین E، چربی خام غنی تر بود. و اسید لینولنیک. تفاوت معنی داری در عناصر کمیاب از جمله روی، آهن و کلسیم در گردوهای استان های مختلف مشاهده نشد.