با این ۳ ترفند جدید تولیدات قارچ دکمه ای امروز را با کمترین هزینه افزایش دهید!

دفع سوبسترای قارچ مصرف شده (SMS) تولید شده پس از کشت قارچ موضوعی بسیار نگران کننده است.

دفع بی رویه باعث آلودگی زمین، آب و هوا همراه با مزاحمت های اطراف می شود.

در سال‌های اخیر، قوانین زیست‌محیطی، پرورش‌دهندگان قارچ دکمه ای امروز را وادار کرده است که به روش‌های دوستانه‌تری برای دفع پیامک فکر کنند.

از این رو، کشاورزان در گوشه و کنار کشور از پیامک به عنوان کود برای محصولات زراعی و باغی مختلف استفاده می کنند، اما بدون هیچ گونه پشتیبانی از نرخ های توصیه شده از داده های علمی و در نتیجه ممکن است از مزایای بهینه برخوردار نشوند.

این مطالعه با هدف بررسی اثرات سوبسترای مصرف شده قارچ بر عملکرد و کیفیت بچه اسفناج انجام شد. این آزمایش در Mazowe، زیمبابوه، با 5 تیمار (10 تن در هکتار ، 20 تن در هکتار ، 30 تن در هکتار) انجام شد.

قارچ

پیامک و دو کنترل) در یک CRBD مرتب شده و 3 بار تکرار شده است. تولید زیست توده (توده تازه، توده خشک، طول ریشه، توده ریشه تازه و توده ریشه خشک) و ارزیابی حسی 35 روز پس از کاشت تعیین شد.

نتایج نشان داد که افزایش میزان مصرف بستر قارچ به طور معنی‌داری (  05/0 <) باعث افزایش عملکرد و کیفیت تازه اسفناج شد.

با این حال، استفاده از بستر قارچ مصرف شده بیش از 30 تن در هکتار  را افزایش داد.

نتایج این مطالعه پتانسیل بستر قارچ مصرف شده را به عنوان یک کود آلی برای تولید قارچ دکمه ای با کیفیت نشان می دهد.

سبزیجاتی که نیاز به فرآوری حاشیه ای دارند و به صورت تازه مصرف می شوند در بازار بین المللی سبزیجات اهمیت و توجه پیدا کرده اند.

افزایش تقاضا برای سبزیجات برگ بچه باعث شده است که بسیاری از کشاورزان تولید خود را به سمت سبزی هایی مانند کاهو بچه، بچه اسفناج و چغندر سوئیس سوق دهند.

اسفناج بچه به دلیل دارا بودن مراحل بالا از ترکیبات زیست فعال، آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی گیاهی فواید سلامتی دارد.

مصرف آن به عنوان نتایج شگفت انگیزی بر تناسب اندام انسان شناخته شده است و با کاهش خطر بیشتر بیماری های دژنراتیو مرتبط با افزایش سن مرتبط است.

مانند بیماری عروق کرونر قلب، اختلال قلبی عروقی، اختلال آلزایمر، آب مروارید، و چندین شکل از اکثر سرطان ها  است.

تولید اسفناج بچه هنوز محدود است و عملکرد پایین آن با عملکردهای زراعی ضعیف از جمله گزینه های مدیریت مواد مغذی خاک مشخص می شود.

بنابراین، تولید کم اسفناج بچه و مشکل طعم تلخ ناشی از کودهای معدنی گران قیمت، مستلزم مداخله استفاده از کودهای آلی مانند بستر قارچ مصرف شده (SMS) است که خود نیز چالش هایی در دفع دارد با این حال، پیامک ها را می توان از بسیاری از بسترهای قارچی مختلف استخراج کرد.

با پتانسیل استفاده مجدد در تولید قارچ یا در زمین های کشاورزی به عنوان کودهای آلی است.

بنابراین بررسی و تعیین نرخ‌های کاربردی که سودمند هستند و عملکرد را به حداکثر می‌رسانند و در عین حال کود شیمیایی را به حداقل می‌رسانند، بسیار مهم است.